A közszolgáltatási tevékenységet folytató vállalkozás neve: Komlói Fűtőerőmű Zrt.
A közszolgáltatási tevékenységet folytató vállalkozás székhelyének és telephelyének elérhetőségei:
Székhely: 7300 Komló Bem utca 24 ,
Levelezési cím: 7300 Komló Pf: 70
Fax: +36 72/582-100
Email: eromu@komloieromu.hu
Telephelyek: 7300 Komló, Eszperantó tér 1.
7300 Komló, 0244/2hrsz.
A közszolgáltatással érintett szolgáltatási terület földrajzi elhelyezkedésének megnevezése: Komló
A szervezet vezetőinek neve, elérhetősége:
Mayerhoff Attila igazgatóság elnöke 72/582-101 mayerhoff@komloieromu.hu
Berbás Hajnalka gazdasági igazgató 72/582-113 berbas@komloieromu.hu
Beregszásziné Ferencz Judit fogy.véd. referens 72/582-150 beregszaszine@komloieromu.hu
Díjfizetési módok:
Lakossági fogyasztói közösség esetén:
Egyéni díjfizetés:
Szolgáltató az épületet terhelő hőmennyiség díját havonta, utólag az épület egészére állapítja meg, de a szerződésben rögzítettek alapján felosztja a díjfizetők között és közvetlenül a díjfizetők felé számlázza. Az fűtési hődíj felosztása megállapodás alapján, illetve egyéb megállapodás hiányában a légtérfogatok arányában történik.
Közös díjfizetés:
Szolgáltató az épületet terhelő hőmennyiség díját havonta, utólag az épület egészére állapítja meg. Szolgáltató az épület (alapdíj, fűtésdíj és használati melegvíz felfűtéséhez szükséges hődíj) számláját az épület egészére egy összegben állítja ki, befizetését, hátralékát is az épületre tartja nyilván. A távhőszolgáltatás díját egy összegben fizető lakossági fogyasztói közösség az alapdíjból 5 % árengedményre jogosult.
Egyéb fogyasztói közösség esetén:
Egyéb felhasználó az alapdíjat az egyedi közüzemi szerződésben meghatározott legnagyobb hőteljesítmény alapján fizeti meg.
Díjfizetési megállapodás havonta egyenlő összegű díjfizetéshez:
Társaságunk lakossági ügyfeleinek igényeit figyelembe véve egy kényelmesebb, még inkább személyre szabott, egyénileg választható fizetési rendszert vezetett be.
Lehetőség nyílt arra, hogy a fogyasztók a várható távhőszolgáltatási díjaikat egyenlő részletekben fizessék. Ez a fajta (kvázi) előlegfizetés nem módosítja a számlázás megszokott rendjét, tehát Komlón továbbra is marad a havi tényleges fogyasztás szerinti elszámoló-számla, de a számla végösszegétől függetlenül a fogyasztó havonta azonos összeget fizet a vele kötött egyedi díjfizetési megállapodás szerinti.
Lakossági folyószámláról történő fizetés esetén a megállapodás szerinti havi összeg kerül leemelésre, csekkes fizetési módnál pedig a számlához csatolt csekk is – a számla végösszegétől eltérően – a részletfizetési megállapodás szerinti összegre szól.
Ha a havi fogyasztás szerinti számlák és a megállapodás szerint fizetett havi összegek göngyölített összege eltérést mutat, a különbözet mindaddig nem szerepel hátralékként, illetőleg túlfizetésként az ügyfél folyószámláján, amíg a részletfizetési megállapodásnak megfelelően teljesíti a befizetési kötelezettségét, illetőleg a megállapodás ideje le nem jár.
Természetesen fogyasztóváltozás esetén a régi fogyasztót terhelő tényleges fűtésdíjak azonnal esedékessé válnak.
A részletfizetési megállapodást max.1 évre, esetleg fűtési időszakra lehet megkötni.
A díjfizetési megállapodás további feltétele, hogy kizárólag a felhasználási hely (lakás) tulajdonosával köthető, és csak akkor, ha az ügyfélnek nincs lejárt esedékességű díjtartozása.
A havi fizetendő összegek meghatározása az előző időszak hasonló havi fogyasztási adataiból kiindulva kerül kiszámításra, figyelembe véve a várható árváltozásokat.
A közszolgáltatási tevékenység során kötelezően alkalmazandó jogszabályok
Panaszok benyújtásával és intézésével kapcsolatos információk:
Az ügyfelek a távhőszolgáltatással kapcsolatos panaszukkal, észrevételeikkel a távhőszolgáltató ügyfélszolgálati irodájához, a szolgáltató vezetőjéhez, a távhőszolgáltató tulajdonosához vagy a fogyasztói érdekképviseleti szervekhez fordulhatnak.
Az ügyfélreklamációk kezelésének felügyelete a Baranya Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztály hatáskörébe tartozik.
Komló város jegyzője ellenőrzi a távhőszolgáltató tevékenységét az üzletszabályzatban foglaltak betartása szempontjából.
A bejelentéseket, panaszokat az ügyfelek különböző csatornákon keresztül juttathatják el a távhőszolgáltatóhoz:
- személyesen (ügyfélszolgálati iroda, Komló Bem u. 24)
- telefonon (telefonszám: 06-72-582-119, a hibabejelentéseket 0-24 órán keresztül fogadjuk)
- postai vagy elektronikus úton eljuttatott levélben (levelezési cím: Komlói Fűtőerőmű Zrt, 7300 Komló, Bem u. 24. e-mail: eromu@komloieromu.hu)
- faxon: 06-72-582-110
A beérkezett panaszokat a Komlói Fűtőerőmű Zrt nyilvántartásba veszi és köteles a panaszok, észrevételek kivizsgálását és azok megoldásához szükséges intézkedéseket elvégezni.
A Fgytv. 17/B § (5) bekezdése szerint az írásos panaszokat a távhőszolgáltató a panasz beérkezésétől számított 15 naptári napon belül köteles kivizsgálni és a válaszlevelet postázni.
Amennyiben az ügyfél a panasz bejelentésére kapott válasszal nem ért egyet, vagy a panaszait nem orvosolták, a Tszt-ben meghatározott illetékességi területeknek megfelelően fordulhat:
- a Baranya Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztályhoz (7630 Pécs, Hengermalom u. 2.)
- az üzletszabályzatban foglaltak nem betartása esetén: Komló város jegyzőjéhez (7300 Komló, Városház tér 3.)
- a távhőtermelő és távhőszolgáltató működési engedélyében előírt követelmények, feltételek be nem tartása esetén: a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatalhoz (1054 Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 52. ).
Fentieken túl – tekintettel arra, hogy eljárási jogosultsággal rendelkezik – az ügyfél a Baranya Vármegyei Békéltető Testülethez (7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.) is fordulhat.
Számlareklamáció
A távhőszolgáltató a felhasználó, díjfizető által benyújtott kifogást köteles megvizsgálni, és indokoltság esetén a számla korrekcióját elvégezni, és jogtalan számlázás esetén pedig díjjóváírásról gondoskodni.
Amennyiben a számlareklamáció nem jogos, a távhőszolgáltató köteles erről, illetve a panaszt érintő elszámolási, számlázási kérdésről részletes tájékoztatást adni az ügyfél részére.
Mérőreklamáció
Az elszámolási alapul szolgáló mérők MKEH hiteles állapotban tartásáról annak tulajdonosa köteles gondoskodni.
Az elszámolási mérő meghibásodására utaló felhasználói bejelentéseket, eseményeket nyilvántartásba kell venni, a mérést és a mérőket a lehető legrövidebb (15 nap) időn belül felül kell vizsgálni, és a meghibásodás jellegétől függően az intézkedéseket meg kell tenni.
A mérőeszközök felszereléséről, leszereléséről, illetve cseréjéről a szolgáltató a nála nyilvántartott adatok alapján előzetesen értesíti a felhasználó képviselőjét.
A fogyasztás hiteles mérése a felhasználó és a távhőszolgáltató közös érdeke, ezért a távhőszolgáltató, amennyiben módjában áll, akkor is elvégzi a mérő cseréjét, ha a mérőcserét illetően nem sikerül felvenni a kapcsolatot a felhasználó képviselőjével.
A leszerelt, felszerelt illetve cserélt mérőeszközök adatait a távhőszolgáltató jegyzőkönyvben rögzíti, amelyet a felhasználó és a szolgáltató képviselője aláírásával igazol. Ha a mérőműszerek leszerelésénél, felszerelésénél illetve cseréjénél a felhasználó képviselője a távhőszolgáltató előzetes értesítése ellenére sem jelenik meg, a távhőszolgáltató megkísérli a mérési jegyzőkönyvet a felhasználói közösség valamely tagjával felvenni. Amennyiben a mérőcserénél a felhasználó nem képviseli magát, akkor arról a távhőszolgáltató írásban (elektronikus vagy postai úton) értesíti a felhasználó képviselőjét.
A távhőszolgáltató tulajdonában vagy fenntartásában lévő, az elszámolás alapját képező mérőeszköz mérésügyi megfelelőségét és a mérés technológiai helyének megfelelőségét a felhasználó kérésére a távhőszolgáltató köteles a külön jogszabályban meghatározott szervvel megvizsgáltatni.
Amennyiben a mérőeszköz mérési hibája a mérésügyi előírásokban meghatározott mértéket túllépi vagy más ok miatt hiteles mérésre alkalmatlan, a mérő vizsgálatával felmerült minden költség és a mérőcsere költsége a távhőszolgáltatót terheli. Amennyiben a vizsgálat szerint a mérő helyesen működik, illetőleg a megengedett hibahatárt nem lépi túl, az előző költségeket a távhőszolgáltató a felhasználóra áthárítja.
A minőség-szolgáltatás elégtelenségi kifogások
A távhőszolgáltató az általános közüzemi szerződés alapján a lakossági felhasználó részére folyamatos, biztonságos és meghatározott mértékű távhőszolgáltatásra köteles.
Az egyébfelhasználó és a távhőszolgáltató a polgári jog szabályai szerint egyedi közüzemi szerződést köt a távhő folyamatos és meghatározott teljesítményű szolgáltatására.
Ha a távhőszolgáltató által szolgáltatott távhő mennyiségi és minőségi paraméterei mindkét fél számára bizonyíthatóan eltérnek a közüzemi szerződés és az üzemviteli megállapodásában meghatározott értékektől, a felhasználó minőségi reklamációval fordulhat a szolgáltatóhoz és jogos reklamáció esetén a szerződésben meghatározott díjvisszatérítés illeti meg.
A távhőszolgáltató a – szóban és írásban tett – bejelentéseket regisztrálja, a lehető legrövidebb időn belül kivizsgálja, és indokolt esetben a szükséges intézkedéseket megteszi. Az általa okozott – távhőellátási minőségi hiba miatt bekövetkezett – káreseményeknél a Komlói Fűtőerőmű Zrt. a PTK előírásainak megfelelő mértékű kártérítésre kötelezett.
Fogyasztóvédelmi szervek, békéltető testületek elérhetőségei:
Baranya Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 7630 Pécs, Hengermalom u. 2.
Telefon: 06-72-795-398
Komló város jegyzője
Címe: 7300 Komló, Városház tér 3.
Vaskó Ernő címzetes főjegyző
Telefon: 72/584-000
Fax: 72/584-026
Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal
Cím: 1054 Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 52.
Postacím: 1388 Budapest, Pf. 89.
Központi telefonszám: (+36-1) 459-7777
Központi fax-szám: (+36-1) 459-7766
Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Postacím: Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Baranya Vármegyei Békéltető Testület, 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36
Telefonszáma: (72) 507-154
Név: Háda Vivien, titkár
Baranya Vármegyei Fogyasztóvédelmi Egyesület
7621 Pécs, Apáca u. 15
Tel: 36-72-211399
Az épületek energetikai jellemzőinek tanúsitását végző energetikai tanúsitók, valamint az energetikai auditálást végző személyek elérhetősége, továbbá az energiahatékonyság javitását célzó intézkedések, programok hozzáférhetősége:
- Az energetikai tanúsítást végzők listája a Magyar Mérnöki Kamara honlapjáról érhető el. Az oldalon történő keresés leírása.
- Energia hatékonyság javítását szolgáló intézkedések, programok: Okos költségmegosztás alkalmazásának elterjesztése, radiátor csere program
2023 évi Energetikai szakreferensi éves jelentés
2024 évi Primer energia átalakítási tényező
Az előző két üzleti évben biztosított távhőszolgáltatás költségeire vonatkozó információk
Az előző két üzleti évi teljesítmény gazdálkodásra vonatkozó információk
Az előző üzleti év végére vonatkozó információk
Távhőszolgáltatató érdekeltségei más társaságokban
Az előző évben az elszámolási mérések helyét jelentő hőközpontban elszámolt fogyasztás
Az előző évben az elszámolási mérések helyét jelentő hőközpontokban elszámolt fogyasztás költsége
2009. évi CXXII. törvény szerinti közérdekű adatok
A 2009. évi CXXII. törvény a köztulajdonban álló gazdasági társaságok takarékosabb működéséről 1.§. a) pontja szerint a „köztulajdonban álló gazdasági társaság: az a gazdasági társaság, amelyben a Magyar Állam, helyi önkormányzat, a helyi önkormányzati jogi személyiséggel rendelkező társulása, többcélú kistérségi társulás, fejlesztési tanács, nemzetiségi önkormányzat, nemzetiségi önkormányzat jogi személyiségű társulása, költségvetési szerv vagy közalapítvány külön-külön vagy együttesen számítva többségi befolyással rendelkezi.”
A 2009. évi CXXII. törvény 2.§ szerint közzéteendő adatok: itt
Engedélyek
Kiserőművi összevont engedély
Távhőszolgáltatási működési engedély
Távhőtermelői működési engedély
Közadattár
A 18/2005. (XII.27.) IHM rendelet a közzétételi listákon szereplő adatok közzétételéhez szükséges közzétételi mintákról 2.§ (1) bekezdése elrendeli, hogy a szolgáltató a weboldalán köteles feltüntetni az egységes közadatkereső rendszerre, a központi elektronikus jegyzékre mutató hivatkozást is.
A közadatkeresőről
Az elektronikus információszabadság törvény előírása értelmében az informatikáért felelős miniszter létrehozza és működteti a közérdekű adatok jegyzékét és az egységes közadatkeresőt
A közadatkereső használatával bárki hozzáférhet a közzétételre kötelezett szervek közzétett adataihoz, pontosabban az arra utaló hivatkozásokhoz. Ezért az intézményeknek nem csak arról kell gondoskodniuk, hogy saját honlapjukon közzétegyék adataikat, hanem a közadatkereső részére el kell készíteniük az adataikat leíró adatokat is.
A csatlakozott intézmények adatai bekerülnek a közérdekű adatok központi elektronikus jegyzékébe, mely az egységes közadatkereső alapjául szolgáló adatokat tartalmazza.
A keresőben és a jegyzékben csak azok a közérdekű adatok találhatók meg, amelyekről az intézmények a jogszabály szerint készítettek és szolgáltattak leíró adatokat.
KÖZADATTÁR
A közérdekű adatkérés rendje
Adatkezelés: az alkalmazott eljárástól függetlenül az adaton végzett bármely művelet vagy a műveletek összessége, így különösen gyűjtése, felvétele, rögzítése, rendszerezése, tárolása, megváltoztatása, felhasználása, lekérdezése, továbbítása, nyilvánosságra hozatala, összehangolása vagy összekapcsolása, zárolása, törlése és megsemmisítése, valamint az adat további felhasználásának megakadályozása, fénykép-, hang-vagy képfelvétel készítése, valamint a személy azonosítására alkalmas fizikai jellemzők (pl. ujj-vagy tenyérnyomat, DNS-minta, íriszkép) rögzítése.
Adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely -törvényben vagy az Európai Unió kötelező jogi aktusában meghatározott keretek között -önállóan vagy másokkal együtt az adat kezelésének célját meghatározza, az adatkezelésre (beleértve a felhasznált eszközt) vonatkozó döntéseket meghozza és végrehajtja, vagy az adatfeldolgozóval végrehajtatja.
Elektronikus közzététel: a törvény alapján kötelezően közzéteendő közérdekű adatokat internetes honlapon, digitális formában, bárki számára, személyazonosítás nélkül, korlátozástól mentesen, kinyomtatható és részleteiben is adatvesztés és -torzulás nélkül kimásolható módon, a betekintés, a letöltés, a nyomtatás, a kimásolás és a hálózati adatátvitel szempontjából is díjmentes hozzáférhetővé tevés.
Közérdekű adat: az állami vagy helyi önkormányzati feladatot, valamint jogszabályban meghatározott egyéb közfeladatot ellátó szerv vagy személy kezelésében lévő és tevékenységére vonatkozó vagy közfeladatának ellátásával összefüggésben keletkezett, a személyes adat fogalma alá nem eső, bármilyen módon vagy formában rögzített információ vagy ismeret, függetlenül kezelésének módjától, önálló vagy gyűjteményes jellegétől, így különösen a hatáskörre, illetékességre, szervezeti felépítésre, szakmai tevékenységre, annak eredményességére is kiterjedő értékelésére, a birtokolt adatfajtákra és a működést szabályozó jogszabályokra, valamint a gazdálkodásra, a megkötött szerződésekre vonatkozó adat.
Közérdekből nyilvános adat:a közérdekű adat fogalma alá nem tartozó minden olyan adat, amelynek nyilvánosságra hozatalát, megismerhetőségét vagy hozzáférhetővé tételét törvény közérdekből elrendeli.
Személyes adat:az érintettre vonatkozó bármely információ.
A közzétételi listákon nem szereplő közérdekű, vagy közérdekből nyilvános adatot bárki igényelhet szóban, írásban vagy elektronikus formában egyaránt a Komlói Fűtőerőmű Zrt igazgatóságának elnökéhez címezve az alábbi elérhetőségeken: Komlói Fűtőerőmű Zrt, 7300 Komló Bem u. 24 Email: eromu@komloieromu.hu Honlap: https://komloieromu.hu
Ha az adatigénylés nem egyértelmű, az Adatkezelő felhívja az igénylőt az igény pontosítására.
A közérdekű adatok megismerésére irányuló igények teljesítéséről az igazgatóság elnöke dönt, az adatvédelmi tisztségviselő és az érintett szervezeti egység vezetőjének javaslata alapján. A közérdekű adatigényléseknek a lehető legrövidebb idő alatt, legfeljebb 15 napon belül eleget kell tenni. Nagy terjedelmű, illetve nagyszámú adatigénylés esetén a határidő egy alkalommal legfeljebb 15 nappal meghosszabbítható, melyről az adatigénylőt a kérelem kézhezvételétől számított 15 napon belül tájékoztatni kell.
Ha a törvény másként nem rendelkezik az adatigénylő személyes adatai csak annyiban kezelhetők, amennyiben az az igény teljesítéséhez és a másolatkészítésért megállapított költségtérítés megfizetéséhez szükséges. Az igény teljesítését, illetve a költségek megfizetését követően az igénylő személyes adatait haladéktalanul törölni kell.
Az adatigénylésnek az adatot kezelő közfeladatot ellátó szerv nem köteles eleget tenni abban a részben, amelyben az azonos igénylő által egy éven belül benyújtott, azonos adatkörre irányuló adatigényléssel megegyezik, feltéve, hogy az azonos adatkörbe tartozó adatokban változás nem állt be. Az adatigénylésnek az adatot kezelő közfeladatot ellátó szerv nem köteles eleget tenni, ha az igénylő nem adja meg nevét, nem természetes személyigénylő esetén megnevezését, valamint azt az elérhetőséget, amelyen számára az adatigényléssel kapcsolatos bármely tájékoztatás és értesítés megadható.
Az adatokat tartalmazó dokumentumról vagy dokumentumrészről, annak tárolási módjától függetlenül az igénylő másolatot kaphat. Az Adatkezelő a másolat készítéséért –az azzal kapcsolatban felmerült költség mértékéig terjedően –költségtérítést állapíthat meg, amelynek összegéről az igénylőt az igény teljesítését megelőzően tájékoztatni kell. Az igénylő a másolatkészítésről kapott fentebb rögzített tájékoztatás kézhezvételét követő 30 napon belül nyilatkozik arról, hogy az igénylését fenntartja-e. A tájékoztatás megtételétől az igénylő nyilatkozatának az Adatkezelőhöz való beérkezéséig terjedő időtartam az adatigénylés teljesítésére rendelkezésre álló határidőbe nem számít bele. Ha az igénylő az igényét fenntartja, a költségtérítést az Adatkezelő által megállapított, legalább 15 napos határidőben köteles az Adatkezelő részére megfizetni. Ha a közérdekű adatot tartalmazó dokumentum az igénylő által meg nem ismerhető adatot is tartalmaz, illetve más személy jogait a megismerés sértené, a másolaton ezen adatot felismerhetetlenné kell tenni.
Az adatigénylésnek közérthető formában és -amennyiben az aránytalan költséggel nem jár -az igénylő által kívánt technikai eszközzel, illetve módon kell eleget tenni. Az adatigénylést nem lehet elutasítani arra való hivatkozással, hogy annak közérthető formában nem lehet eleget tenni. Az igény teljesítésének megtagadásáról, annak indokaival együtt, valamint az Info tv. alapján megillető jogorvoslati lehetőségekről való tájékoztatással együtt, 15 napon belül írásban vagy -amennyiben az igényben elektronikus levelezési címét közölte -elektronikus úton értesíteni kell az igénylőt.
Az elutasított kérelmekről, valamint az elutasítások indokairól az Adatkezelő nyilvántartást vezet, és az abban foglaltakról minden évben január 31-ig tájékoztatja a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságot. A közérdekű adat megismerése iránti igény teljesítése nem tagadható meg azért, mert a nem magyar anyanyelvű igénylő az igényét anyanyelvén vagy az általa értett más nyelven fogalmazza meg. Ha az igénylő közérdekű adatra vonatkozó igényét az Adatkezelő nem teljesíti, az igénylő bírósághoz fordulhat. A megtagadás jogszerűségét és megalapozottságát az Adatkezelő köteles bizonyítani. A pert a megtagadás közlésétől, illetve ennek elmaradása esetén az Info tv. meghatározott határidő eredménytelen elteltétől számított 30 napon belül az ellen a szerv ellen kell megindítani, amely a kért felvilágosítást megtagadta.Ha a bíróság a kérelemnek helyt ad, határozatában az Adatkezelőt a kért közérdekű adat közlésére kötelezi. Ez esetben a közlést haladéktalanul teljesíteni kell.